Zarządzanie:
Zarządzenie
nieruchomościami jest to działalność zawodowa, prowadzona przez osoby
posiadające
licencję zarządcy
nieruchomości, polegająca na zawodowym
(odpłatnym), na zlecenie
- prowadzeniu i nadzorowaniu bieżącej obsługi
nieruchomości,
- planowaniu krótko- i długo-okresowych celów i
sposobów ich realizacji w odniesieniu do zachowania nieruchomości w stanie niepogorszonym
i rozwoju nieruchomości,
- doradztwie w zakresie zarządzenia nieruchomością.
Do
podstawowych aspektów zarządzania nieruchomościami należą:
- zarządzanie operacyjne
- zarządzanie strategiczne
- planowanie ekonomiczno-finansowe
- planowanie techniczno-budowlane
Poprzez Zarządzanie
Nieruchomością rozumiemy wykonywanie wszystkich czynności administracyjnych
(wymienionych w dziale administrowanie), rozszerzonych o podejmowanie wszelkich
decyzji mających na celu utrzymanie nieruchomości w stanie nie
pogorszonym oraz gdy jest to możliwe - podwyższenie jej wartości
rynkowej, a także aktywne doradztwo i planowanie działań służących temu celowi.
Wszystkie podejmowane przez
nas działania wykonywane są jednak z pełnym poszanowaniem prawa, a przede
wszystkim prawa własności i współwłasności oraz zgodnie z zasadami etyki
zawodowej Zarządcy Nieruchomości.
Możemy Państwa zapewnić, że powierzenie naszej firmie
zarządzania nieruchomością, w niczym nie ograniczy praw
jej właścicieli.
Dzięki posiadanemu ubezpieczeniu (w odróżnieniu od Zarządów
"społecznych" Zarząd powierzony - sprawowany przez profesjonalnego
Zarządcę - zabezpieczony jest posiadaną polisą w zakresie Zarządzania
Nieruchomościami), możecie być Państwo spokojni o skutki wszelkich,
podejmowanych przez nas działań.
Kompleksową obsługę zarządzanych przez nas
nieruchomości prowadzimy w oparciu o współpracujące z nami, sprawdzone i
rzetelne firmy zewnętrzne, które są w stanie zapewnić niezawodność obsługi
nieruchomości i wysoką jakość usług.
Nie oznacza to oczywiście,
że Wspólnota lub właściciel powierzonej nam nieruchomości ma ograniczone prawo
doboru firm.
W tym i w każdym innym zakresie ściśle współpracujemy
z właścicielem lub przedstawicielami mieszkańców, którzy wchodzą w skład Rad
lub Zarządów poszczególnych Wspólnot.
Znamy specyfikę i mamy bogate doświadczenia związane z
organizowaniem Wspólnoty, protokolarnym przejmowaniem całego budynku oraz
poszczególnych lokali, problemami wynikającymi z prowadzeniem prac
wykończeniowych w lokalach oraz usuwaniem usterek gwarancyjnych i
pogwarancyjnych.
Administrowanie:
Administrowanie jest to wyłącznie prowadzenie bieżących czynności
związanych z obsługą nieruchomości w zakresie przyznanych przez właściciela
uprawnień.
Zarządzanie nieruchomością jest więc znacznie szerszym
zakresem działalności, choć najczęściej prowadzenie działalności zarządzania
nieruchomością obejmuje również jej administrowanie.
Czynności związane z obsługą formalną nieruchomości i jej
właścicieli.
- Organizację Wspólnoty Mieszkaniowej - wystąpienie o nadanie nr NIP, Regon, założenie konta bankowego;
- Protokolarne przejęcie nieruchomości;
- Weryfikowanie
stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali,
właścicieli lokali i najemców w lokalach;
- Nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat
publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnych, chyba, że są
pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
- Monitorowanie ubezpieczeń związanych z
nieruchomością wspólną;
- Przygotowywanie i obsługa obowiązkowego zebrania
właścicieli nieruchomości;
- Udzielanie informacji właścicielom oraz użytkownikom
lokali poprzez telefon, e-mail oraz w uzgodnionych
terminach podczas dyżurów na terenie nieruchomości;
Czynności związane z
technicznym utrzymaniem nieruchomości wspólnej;
- Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz
dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa
budowlanego;
- Zlecanie kontroli technicznych i okresowych
przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne
zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego;
- Kontrola nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw
energii elektrycznej, cieplnej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości
stałych;
- Kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku
i czystości pomieszczeń oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli
lokali;
- Kontrola nad pracą firm odpowiedzialnych za
konserwacje instalacji technicznych w budynku;
- Kontrola nad innymi usługami związanymi z
funkcjonowaniem nieruchomości;
- Kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków;
- Zbieranie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty
bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości;
- Pełnienie funkcji komunikacyjnej pomiędzy firmami
zewnętrznymi a właścicielami i użytkownikami nieruchomości;
Czynności związane z
gospodarką ekonomiczno-finansową nieruchomości;
- Prowadzenie
księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Przygotowywanie projektów planów
gospodarczych (w formie planów rzeczowo-finansowych) i korekt tych planów;
- Przygotowywanie naliczeń na podstawie
uchwał Właścicieli;
- Przygotowywanie rozliczeń planów
gospodarczych;
- Sporządzanie
rocznych sprawozdań finansowych;
- Okresowe przygotowywanie informacji o
poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz przychodach;
- Analizowanie i nadzór nad windykacją
należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości;
- Analizowanie i nadzór nad windykacją
należności od właścicieli lokali w nieruchomości;
- Rozliczanie z właścicielami lokali opłat z
tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów (odczyty
liczników oraz rozliczanie
kosztów zużytych mediów w ustalonych odstępach czasu), funduszu
remontowego;
- Wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń
właścicielom lokali;
- Obsługa związana z bankiem i pocztą.
Czynności związane z
aktywnym doradztwem oraz planowaniem działań;
- Ustalanie i
wprowadzanie procedur operacyjnych zgodnych z celami Właścicieli Nieruchomości;
- Analizowanie,
doradzanie i według potrzeb opracowywanie koncepcji działania dostawców usług
dla nieruchomości;
- Analizowanie
i doradzanie w zakresie optymalizacji kosztów eksploatacyjnych;
- Analizowanie
i doradzanie w zakresie pełnego ubezpieczenia nieruchomości;
- Analizowanie
ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości
oraz doradztwo w w/w zakresie;
- Przygotowywanie i negocjowanie umów o
dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości;
- Doradzanie w zakresie wdrażania
energooszczędnych rozwiązań technicznych i eksploatacyjnych obniżających koszty
utrzymania nieruchomości.
- Porady prawne związane z bieżącym
utrzymaniem nieruchomości wspólnej w podstawowym zakresie;
- Egzekwowanie uprawnień właścicieli z tytułu
gwarancji i rękojmi na części wspólne nieruchomości oraz innych zobowiązań
dotyczących części wspólnych nieruchomości;
Obsługa prawna nieruchomości.
Oferujemy
współpracę w zakresie obsługi prawnej nieruchomości.
- Dzięki naszemu doświadczeniu jako zarządcy
nieruchomości i współpracy kancelarią prawną, jesteśmy w stanie sprostać wielu
zadaniom i problemom, jakie stoją przed właścicielami nieruchomości.
- W zakres tej usługi wchodzi reprezentacja przed
sądami i innymi urzędami, prowadzenie spraw sądowych, windykacja, doradztwo
prawne.
- Umowa jest zawierana ze współpracującą z nami kancelarią.
Zagospodarowanie:
Ustawa o gospodarce nieruchomościami w art. 13
przewiduje m. in. następujące formy prawne zagospodarowania nieruchomości:
najem, dzierżawa, oddanie w użytkowanie wieczyste, sprzedaż, zamiana,
użyczenie, wniesienie jako wkładu niepieniężnego do spółek, przekazanie jako
majątek tworzonych fundacji.
Zadaniem naszym będzie w szczególności:
- analiza poszczególnych
nieruchomości ich lokalizacji pod kątem określenia ich gospodarczego
potencjału;
- wskazanie najlepszych
sposobów ich zagospodarowania;
- wycena nieruchomości;
- ewentualny nadzór nad
realizacją wybranego projektu zagospodarowania nieruchomości.
Naszą ofertę kierujemy do Wspólnot, które nie mają
uporządkowanych kilku lub wszystkich aspektów związanych z przejęciem
nieruchomości od gminy, dewelopera lub byłego administratora.
Należy przez to
rozumieć braki w dokumentacji technicznej i prawnej, błędne lub nieaktualne
wersje tychże dokumentów.
Uporządkowanie stanu technicznego i prawnego
potwierdzonego odpowiednimi dokumentami dokonuje się raz w ciągu całego życia
danej nieruchomości.
Jednocześnie z punktu widzenia Zarządu Wspólnoty powinno
stanowić podstawę normalnego, bieżącego jej funkcjonowania i składa się z:
1. Uzgodnienia z byłym administratorem lub zarządcą trybu
przejęcia nieruchomości;
2.Weryfikacji stanu prawnego
i faktycznego nieruchomości, wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców w
lokalach;
3.Zebrania i aktualizacji
aktów notarialnych;
4.Analizy stanu wszystkich
wymaganych dokumentów oraz zlecania i egzekwowania ich uzupełnienia, w tym
między innymi:
- Dokumentacji technicznej budynku;
- Instrukcji obsługi i eksploatacji;
- Decyzji urzędu o dopuszczeniu budynku do
użytkowania;
- Aktualnych protokołów przeglądów technicznych;
- Ksiąg obiektu budowlanego;
- Dokumentacji administracyjnej;
- Dokumentacji eksploatacyjnej;
- Dokumentacji finansowej;
- Przejęcia spraw w toku i ich dokumentacji (prace
remontowe itd.);
- Weryfikacji podpisanych umów.
Termomodernizacja
budynków mieszkalnych i usługowych.
Nie trzeba wskazywać
korzyści płynących z termomodernizacji budynków . Są
to jednak projekty niezwykle skomplikowane, ich przeprowadzenie wymaga nie
tylko sprawnej technicznie pracy ekipy remontowej, lecz także dopełnienia
wszystkich wymogów organizacyjnych związanych z bezpieczeństwem mieszkańców,
zagadnieniami prawnymi, finansowymi etc. Z przyjemnością informujemy, że nasza
firma dysponuje odpowiednim doświadczeniem w tym zakresie. Realizacja
projektów termomodernizacyjnych pozwoliła nam zapoznać się z typowymi dla
takich przedsięwzięć problemami oraz wypracować szereg skutecznych rozwiązań.
Zarządzanie nieruchomościami w imieniu
klientów indywidualnych:
Oto lista usług oferowanych
klientom indywidualnym:
1. Pomoc w zawieraniu umów o dostawę
do nieruchomości mediów
- energia elektryczna
- energia cieplna
- woda
- usługi komunalne, w
tym:
- odprowadzanie
nieczystości stałych
- odprowadzanie
nieczystości płynnych
- usługi
kominiarskie i ich kontrola
2. Prowadzenie dla nieruchomości określonych
ewidencji
- zawarte
umowy najmu lokali
- czynsze i inne opłaty obciążające najemców
- wielkości rzeczywistych wpłat wnoszonych
przez najemców
- koszty związane z eksploatacją, utrzymaniem
i remontami nieruchomości
- prowadzenie w imieniu Właściciela postępowań windykacyjnych w stosunku do najemców
zalegających z opłatami
3. Utrzymanie terenów zielonych.
4.
Utrzymywanie w obrębie nieruchomości porządku i czystości
5.
Prowadzenie książki obiektu budowlanego.
6. Organizowanie kontroli i
przeglądów zgodnie z przepisami prawa
budowlanego.
7. Ubezpieczenie
nieruchomości
8.
Regulowanie w imieniu Właściciela podatków na rzecz Urzędu
Miejskiego - kwota podatku stanowi koszt Właściciela.
9. Bieżąca eksploatacja, konserwacja, naprawy, remonty.